Strony

środa, 8 lutego 2017

BEZglutenowe kruche ciasto z nadzieniem daktylowym.

Dziś na bloga wrzucam obiecany już wcześniej przepis na słodki deser, ale bez cukru!Ciasto jest bardzo smaczne, a wykonanie go należy do prostych. Od jakiegoś czasu nie jem już słodyczy. Myślałam, że będzie to dla mnie katorga. Okazuje się, że nie jest tak źle! Dostarczam organizmowi cukier, ale w lepszej postaci niż czekolada, batoniki. Zastępuję je bananami, batonami mocy, które sama robię i właśnie ciastem, o którym dziś będzie mowa. Zatem do dzieła!


Składniki:

Ciasto:

  • 450 g mieszanki mąk bezglutenowych (ja użyłam marki Schar)

  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia (bezglutenowy)

  • 250 g masła bez laktozy (lub 170 g masła i 80 g oleju kokosowego)

  • 2 jajka

  • 100g cukru

Nadzienie

  • suszone daktyle (wedle uznania)

  • mieszanka orzechów (ja miałam laskowe, włoskie, migdały, nerkowca)

     

    Daktyle zalewamy wrzątkiem by zmiękły. Orzechy prażymy na suchej patelni.Następnie łączymy jedno z drugim i czekamy ok 1 h aż wszystkie składniki będą na tyle miękkie by dało się je zblendować.


Przygotowanie 

Ciasto: wszystkie mąki wsypujemy do misy miksera lub na stolnicę. Dodajemy proszek do pieczenia, pokrojone w kosteczkę zimne masło i miksujemy aż powstanie drobna kruszonka lub wszystko siekamy dokładnie nożem na drobne kawałeczki. Dodajemy jajka i szybko łączymy składniki w kulę, bez długiego zagniatania. Do masy dodałam troszkę olejku migdałowego. Ciasto rozpłaszczamy i dzielimy na 2 kulki (jedna większa, druga mniejsza), wkładamy do woreczka i wstawiamy do zamrażalnika na około 30 minut.

Pierwszą część ciasta rozprowadzamy na okrągłej formie do ciasta, ja używam tej do robienia tarty. Następnie równomiernie rozprowadzamy nadzienie. Wyciągamy z zamrażalnika drugą kulkę ciasta. Na tarce z dużymi dziurkami trzemy ciasto by powstała kruszonka. Górę ciasta posypujemy płatkami migdałów lub wiórkami kokosowymi. 

Całość wkładamy do nagrzanego piekarnika ok 180 stopni C na ok 40-45 minut, aż ciasto się zarumieni. 

Smacznego! :) 

 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz